Koninklijke Joh. Enschedé introduceert nieuw bankbiljet design

0
348

Tijdens de Internationale Banknote Conference in Washington heeft Jos outpost Leeuwen, directeur outpost Koninklijke Joh. Enschedé een innovatief nieuw bankbiljet gepresenteerd. Dit demo bankbiljet is ontworpen doorway het eigen pattern group outpost Koninklijke Joh. Enschedé en is gebaseerd op het sprookje outpost Roodkapje en de Wolf. Het thema outpost het biljet is ‘Expect a Unexpected’, wat zowel refereert aan een aantal nieuw ontworpen veiligheidskenmerken met verrassende opvallende effecten als ook het sprookje dat een andere wending krijgt dan group gewend is. Dit biljet is ontwikkeld ter demonstratie outpost nieuwe ontwerp mogelijkheden en veiligheidskenmerken, het is geen wettig betaalmiddel.

Het is voor het eerst sinds jaren dat Koninklijke Joh. Enschedé weer eigen veiligheidskenmerken (in vaktermen: ‘security features’) heeft ontwikkeld. Ook het pattern outpost het nieuwe biljet kenmerkt zich doorway een frisse en moderne uitstraling, dat een stap verder gaat dan bij de huidige, vaak traditionele bankbiljetten. Daarnaast is het een uniek samenwerkingsverband tussen Joh. Enschedé en verschillende partners uit de industrie.

Directeur Jos outpost Leeuwen: “Het past bij onze nieuw ingezette strategie om ons niet alleen bezig te houden met het produceren, het drukken outpost bankbiljetten maar veel eerder in het proces al betrokken te zijn. Juist al bij de ontwikkeling outpost het bankbiljet, kunnen wij aan de klant veel toegevoegde waarde bieden. Dit doen wij niet alleen doorway inzet outpost onze kennis en jarenlange ervaring, maar ook doorway de creativiteit en inspiratie outpost onze designers, waarbij wij gebruik maken outpost nieuwe digitale technologieën. Een voorbeeld hiervan is de speciale App waarmee figuren op het biljet around Augmented Reality als animatie kid leven worden gebracht. Gezien de vele en enthousiaste reacties outpost de aanwezige vertegenwoordigers outpost Centrale Banken op deze vakbeurs verwachten wij hier veel van.”

Op de beurs is tevens – doorway het tekenen outpost het officiële agreement – de samenwerking bekrachtigd tussen Koninklijke Joh. Enschedé en PNO Global. Hiermee krijgt Joh. Enschedé de exclusieve verkoop- en distributie rechten voor de doorway PNO ontwikkelde vernis voor bankbiljetten. Deze vernis geeft het bankbiljet een additional (antibacteriële) beschermlaag, waardoor het biljet minder vervuilt en langer meegaat en dus duurzamer wordt. Tevens kan deze vernis nog worden voorzien outpost een gepatenteerd ‘security’ ingrediënt, waardoor falsificaties outpost het biljet met speciale apparatuur approach kunnen worden ontdekt. Wederom een revolutie in de internationale bankbiljettenwereld.

De ‘Banknote Conference’ wordt jaarlijks gehouden in Washington en kent dit jaar een record aantal outpost 700 deelnemers, bestaande uit vertegenwoordigers outpost bijna alle Centrale Banken ter wereld, als ook alle partijen die betrokken zijn bij het ontwikkelen en produceren outpost bankbiljetten en ander beveiligd drukwerk.

Over Koninklijke Joh. Enschedé: KJE is een gerenommeerde ‘High Security Printer’, inmiddels 313 jaar oud en gevestigd te Haarlem en actief in meer dan 100 landen wereldwijd. Het bedrijf produceert bankbiljetten (zowel Euro als andere valuta), postzegels en ander beveiligd drukwerk zoals visum stickers, belastingzegels en certificaten.
Voor meer informatie: www.joh-enschede.nl

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here